Keto diéta od Chia Shake - recenzia, skúsenosti a opis​

Sručné zhrnutie

Chia Shake je kvalitný eshop s mnohými diétami na výber. Najefektívnejší z nich je Keto diéta.

V tomto článku sa dozviete všetko, čo potrebujete vedieť, než u Chia Shake nakúpite!

Čo je to Chia Shake a prečo si zvoliť ich diétu?

Chia Shake je značka diétnych koktailov a jedál ako náhrada bežnej stravy. Všetky produkty sú vytvorené pre jednoduché a efektívne chudnutie a prinášajú výsledky!

Medzi produkty Chia Shake sa radia aj diéty, s ktorými vám Chia Shake poradia.

Jedná sa hlavne o ketónovú diétu – keto diétu, proteínovú, Dukanovu, Atkinsonovu a ďalšie. Okrem iného majú aj veľa vysoko proteínových produktov pre športovcov, alebo napríklad vegánske produkty pre vegánov.

Keto diéta s Chia Shake

Keto diétu už pravdepodobne všetci poznáme. Kto nie, tu je jednoduché zhrnutie: Keto diéta je jednou z najefektívnejších diét na trhu. Niet divu, že je o ňu taký záujem. S Ketu diétou sa skutočne veľmi rýchlo schudne a váha sa potom udrží. Chia Shake tak nie sú jediní, kto keto diéty vyrába (pozrite na porovnanie).

Ako diéta funguje? Čo to Keto diéta je?

Keto diéta je diéta, pri ktorej z jedálnička vyhadzujete sacharidy a nahrádzate ich tukmi a bielkovinami. A to až v pomere 70 – 80% tukov, 20 – 30% bielkovín a iba 5% sacharidov.

Prečo?

Aby sa vaše telo dostalo do takzvaného stavu ketózy. Ketóza je stav, v ktorom vaše telo využíva tuky ako hlavný zdroj energie (normálne sú to sacharidy). Tým, že teda sacharidy vysadíte, vaše telo bude nútené vybrať si iný zdroj príjmov energie. A to budú práve tuky (aj tie telesné)!

Dalšie diéty s Chia Shake

Na Chia Shake je super, že si nemusíte vybrať iba Keto diétu, ale aj veľa iných. Napríklad Dukanova diéta, Atkinsonova diéta, Cambridgskej diéta a podobne. U všetkých týchto diét máte krásne rozpísané, čo vlastne znamenajú, ako by ste s nimi mali jesť, povolené a zakázané potraviny, ako sa s nimi chudne a tak ďalej.

Plusy a mínusy Chia Shake diét

✅ Môžete si vybrať snáď zo všetkých známych diét na chudnutie
✅ Cena je veľmi prívetivá (keď si ju rozpočítate na jedno jedlo)
✅ Nie je potrebné športovať
✅ Overený a kvalitný eshop s množstvom kladných recenzií
✅ Jedlá sú zdravé a chutné
✅ Diéty pre všetky váhové kategórie
✅ Krásne a prehľadné stránky so všetkými informáciami, ktoré k diétam potrebujete
✅ Zákaznícka linka
✅ Veľmi spokojní zákazníci
✅ Jedlá sú rýchlo pripravené
✅ Rýchla doba dodania (2 – 3 dni)
✅ Diéta je vhodná aj pre mužov

❌ Nie je vhodná pre deti, diabetikov alebo jedinca s vysokým cholesterolom

❌ Nie každý môže dobre znášať nedostatok sacharidov

❌ U niektorých diét sú špecifiká (napríklad Atkinsonova diéta nie je vhodná z dlhodobého hľadiska (max. 8 týždňov), Cambridgskej diéta môže odvodňovať a zaťažovať obličky, atď. Viac nájdete pri každej diéte)

❌ Na niekoľko príchutí sme našli negatívne recenzie

❌ Niektoré sťažnosti boli aj na príliš veľké balenie koktailov

Jak dieta funguje?

Keto diéta (či už ju absolvujete s Chia Shake, alebo nie) má vždy tri fázy:

  1. V prvej fáze, by ste mali jesť prevažne zakúpené jedlá od Chia Shake a dodržiavať navrhnutý jedálniček. Tým dáte telu priestor dostať sa do stavu ketózy a rýchlo schudnúť. 1. fáza by mala trvať minimálne týždeň a maximálne 1 – 8 týždňov (na základe toho, koľko chcete schudnúť).

  2. Druhá fáza už je miernejšia, a tiež kratšia oproti fáze jedna. K Chia Shake jedlám postupne pridávate aj vlastné keto recepty (skvelé tipy sú napríklad na facebooku). Počas druhej fázy sa dostanete na svoju vysnívanú váhu a vyhnete sa jojo efektu.

  3. Nasleduje tretia a posledná fáza. Počas prvých dvoch fáz jete Chia Shake jedlá a dostávate sa na svoju vysnívanú váhu. A tretia fáza je fáza, v ktorej by ste už mali zotrvať. Vrátite sa späť ku klasickému (avšak zdravému!) jedálničku, a svoju váhu už len udržiavate.

Užívateľské recenzie

Zdroj recenzií: heureka.cz a emimino.cz

Zhrnutie: Aké diéty sú v ponuke Chia Shake?

Keto diéta

Diéta založená na príjme vysokoproteínových a nízkosacharidových jedál, pravdepodobne najefektívnejšia a najobľúbenejšia diéta.

Dukanova diéta

Pri Dukanovej diéte jete bielkovinové jedlá a prijímate väčšie množstvo vody a tekutín. Tiež efektívna cesta!

Atkinsonova diéta

Atkinsonova diéta funguje na vysokom príjme bielkovín.

Cambridgskej diéta

Koncept tejto diéty pochádza z Anglicka. V tejto diéte jete instantné nízkokalorické jedlá, najčastejšie 5x denne.

Proteínová diéta

V proteínovej diéte konzumujete jedlá s vysokým obsahom bielkovín a nízkym obsahom sacharidov. Diéta je veľmi podobná ako keto, avšak miernejšia.

Low carb dieta

V podstate ďalšia veľmi podobná obdoba Keto diéty, podobne ako proteínová diéta.

Ako vyzerá nákup Chia Shake?

Toto je potrebné si pri Chia Shake ceniť: Môžete si zakúpiť celé balíky na chudnutie, napríklad na dva týždne, na štyri týždne, atď. (podľa toho, ako veľmi chcete schudnúť), alebo si môžete zakúpiť iba nejaké produkty a nakombinovať si diétu úplne podľa seba. Chia Shake sú v tomto jednička.

Ako vyzerajú diétne balíčky?

Balíčky obsahujú nasledujúce jedlá v rôznych počtoch, napríklad balíček na 8 týždňov to všetko obsahuje viackrát. Pri všetkých jedlách si volíte príchute podľa vašich preferencií:

Veľký Diétny koktail Chia Shake (40 jedál)
Chia puding (10 jedál)
Diétna polievka (10 jedál)
Diétne palacinky (10 jedál)
Diétna omeleta (10 jedál)
Diétna kaša (10 jedál)
Chia Muffin (10 jedál)

Diétna tyčinka (1 jedlo)

K balíčkom vždy dostanete ako darček:
Vždy Smart Shaker, ktorý sa perfektne hodí na prípravu jedál
Diétny plán (jedálniček), aby ste sa v diéte nestratili
Darček navyše

Aká je cena diét Chia Chake?

Ako už sme písali v pluse, cena Chia Shake diét je veľmi prívetivá. Možno sa to tak nezdá, ale keď si prepočítate cenu na jedno jedlo, vyjde vás to na necelé 1,1 – 1,3 € za jedlo! Čo je naozaj málo.

Napríklad balíček na dva týždne stojí zhruba 100€ a je v ňom 80 jedál. 100 deleno 80 je 1,25 € za jedlo!

Ako začať? 4 základné balíčky, alebo samostatné jedlá?

S Chia Shake si môžete kúpiť buď balík na celý priebeh diéty, alebo si môžete zakúpiť produkty samostatne. Ak plánujete chudnúť vo veľkom, vyplatí sa zaobstarať si diétny balík a naopak, ak si chcete len pochutnať na dobrom koktaily, odporúčame zaobstarať len jedno jedlo, napríklad na skúšku chuti.

Diétne plány

Diétny balíček na týždeň

Orientačné úbytok na váhe: 1 – 3 kg

Ide o balíček, ktorý konzumujete len jeden týždeň. Váha by vám mala klesnúť zhruba o 1 – 3 kilá. Hodí sa na vyskúšanie diéty.

Cena za celý plán je zhruba 48€

35 jedál (každý deň 5 jedál)

Balíček na dva týždne

Orientačné úbytok na váhe: 3 – 6 kg

Ide o balíček, ktorý konzumujete DVA týždne. Váha by vám mala klesnúť zhruba o 3 – 6 kíl. Hodí sa pre ľahké schudnutie.

Cena za celý balíček s plánom je zhruba 100€

Balíček obsahuje 80 jedál (každý deň 5 jedál + 10 naviac)

TOP

Balíček na 5 týždne

Orientačné úbytok na váhe: 5 – 10 kg

Ide o balíček, ktorý konzumujete štyri týždne. Váha by vám mala klesnúť zhruba o 5 – 10 kíl. Hodí sa na väčší váhový úbytok. Jedná sa pravdepodobne o najobľúbenejší plán.

Cena za celý plán je zhruba 190€

Obsahuje 160 jedál (na každý deň 5 jedál + 20 naviac)

Balíček na 8 týždnov

Orientačné úbytok na váhe: 8 – 15 kg a viac

Ide o balíček, ktorý konzumujete celých osem týždňov. Váha by vám mala klesnúť zhruba o 8 -15 kíl, ale často aj viac, podľa toho, koľko vážite teraz. Hodí sa, ak chcete schudnúť naozaj veľa.

Cena za celý plán je zhruba 360€

Obsahuje 308 jedál (každý deň 5 jedál + 28 naviac)

Samotný priebeh diéty - čo vás čaká?

Fáza 1

Na začiatku vás čaká pravdepodobne najťažšia časť a to je odhodlať sa. Akonáhle s diétou začnete, nasledujú dôležité prvé dni. Počas týchto dní (väčšinou cca 1 – 6 dní) sa telo dostáva do stavu ketózy. Pravdepodobne budete mať chuť na sladké, na pečivo, alebo celkovo na to, čo ste normálne zvyknutí jesť. Akonáhle túto fázu však prekonáte, zistíte, že vlastne na pochutinky a dobrôtky ani chuť nemáte.

Po tejto prvej časti sa telo teda dostane do ketózy. Vyššie sme už ketózu popísali, v tomto stave vaše telo rapídne a rýchlo chudne – zdrojom energie sa stane tuk. No a práve v tejto časti je dôležité stravovať sa výhradne keto / low carb. Takže v tomto prípade Chia Shake balíčky + sem tam zeleninka, alebo oriešky. Ale nebojte sa, takýto jedálniček je pestrý až až.

Teraz sa teda nachádzate vo fáze 1. Dajme tomu, že ste v 4 týždennej keto diéte. Prvá fáza by u vás mala trvať zhruba 2 – 3 týždne. Túto dobu sa teda kŕmite 5 x denne Chia Shake pripravenými jedlami + môžete pridať zeleninu.

Nasleduje fáza 2

V druhej fáze sa už pomaly začínate dostávať späť k pôvodnému stravovaniu. Pokračujete v prijímaní Chia Shake jedál a k tomu si občas ukuchtíte nejaký low carb receptík. Super je, že plno inšpirácií nájdete či už na weboch, alebo napríklad na facebookovej skupine. Samozrejme, ak by ste mali akýkoľvek problém, majú aj zákaznícku podporu, ktorá vám vždy rada poradí.

Samozřejmě, pokud byste měli jakýkoliv problém, mají i zákaznickou podporu, která vám vždy ráda poradí.

Ako to je s ukončením diéty?

Po čase, keď diéta skončí nastáva návrat do klasického jedálnička. Pozor ale, aby ste sa po skončení diéty nevrhli do cukrárne ako hladný vlk. To by ste kilečká mohli ihneď nabrať naspäť a navždy nad keto diétou a možno celým chudnutím zanevrieť. Predsa ste si dobrôtky neodopierali tak dlho, aby z toho nakoniec nič nebolo. Radšej tomu dajte poriadok, urobte si z maškrtenie tradíciu. Napríklad, každú nedeľu si po obede ku káve dáte zákusok. Uvidíte, že vám možno po takej dobe maškrtenie ani tak veľmi chýbať nebude.


 

Časté otázky ohľadne keto diéty:

Z akých potravín môžem v druhej fáze variť, aké sú low carb potraviny?

Mäso, hydina (kuracie, kačacie ..), bravčové, hovädzie, jahňacie, zverina (králik, diviak ..), ryby (tuniak, kapor, losos, pstruh, makrela ..), morské plody (krevety, ustrice, krabie mäso …), vajcia, mliečne výrobky (mlieko (polotučné a plnotučné), smotana, syry, mascarpone, jogurty (nesladené), tvaroh, kyslá smotana), zelenina s nízkym obsahom sacharidov (zelenina, ktorá nerastie v krajine, zelená zelenina – šalát ( listový, ľadový), avokádo, kaleráb, karfiol, brokolica, baklažán, špenát, uhorky, reďkovky, kapusta poľná, kel, rukola, ..), tuky (maslo, olej, kokosový tuk, olivový olej, masť, avokádo, orechové tuky), orechy a semienka (mandle, vlašské, lieskové, para, makadamové, chia, slnečnicové, pistácie, kokos, kešu), koreniny (soľ, korenie, bazalka, kardamon a veľa ďalších, neobsahujúcich cukor)

Tip pre mlsných: niektoré čokolády s vysokým obsahom kakaa obsahujú veľmi málo sacharidov.


 

Ktorým potravinám by ste sa naopak mali vyhnúť?

V podstate všetky prílohy: obilniny – pečivo, ryža – až 90% ryže je tvorenej sacharidmi, Zemiaky – hlavný zdroj škrobu, cestoviny, ovsené vločky,

Cukor a sladkosti (tyčinky, čokolády, tatranky, sušienky, zákusky…),

Slané pochutiny (chipsy, tyčinky ..),

Strukoviny (nie vo veľkom, okolo 20%),

Ovocie, niektoré zelenina (nie vo veľkom, obsahuje hlavne vlákninu),

Coly, limonády, minerálky, ochutené vody, energetické nápoje,

Alkohol.


Ako často mám jesť?

Zhruba každé 3 hodiny. Nemá to žiadny špeciálny dôvod, skôr logický – ak budú pauzy medzi jedlami menšie, zjete jedlá príliš skoro a budete mať potrebu sa večer niečím dojesť. Ak budete robiť pauzy veľmi veľké, budete mať hlad. Preto sa odporúča načasovanie po 3 hodinách dodržiavať.


 

Prečo je táto diéta tak účinná? Nechce se mi tomu veriť!

Diéta je tak účinná preto, že telo prestane prijímať sacharidy. Tým pádom sa nám zmení hlavný príjem energie zo sacharidov na tuky. A ako sami vieme, tuky máme aj na tele. Tieto tuky sa teda stanú hlavným príjmom energie pre telo a tak sa nám oveľa jednoduchšie spaľujú. Pozor! Musíme sa naozaj vyhýbať sacharidom! Nestačí ich len obmedziť! Ketóza by nefungovala.


 

Doteraz žiadna diéta nefungovala, čo táto?

V tejto diéte nahrádzate všetko jedlo potravinami od eshopu. Tým pádom sa vyvarujete akýmkoľvek problémom typu „čo mám dnes uvariť“? alebo „tak ja si len rýchlo kúpim nejaké pečivo so sebou“ a podobne. Vďaka tomu, že vám eshop v podstate zadá jedálniček, nemusíte sa starať o to, čo si uvariť, a celkovo máte daný poriadok. Za takýchto podmienok je omnoho jednoduchšie diétu dodržať. A bude potom fungovať? To si píšte! Keto diéta je jedna z mála diét, ktoré sú skutočne overené, fungujú a zároveň majú snáď najviac kladných užívateľských recenzií.


 

Musím pri keto diéte športovať?

Nie! Pri keto diéte sa športovať nemusí! Jedálniček jednoducho tvorí chudnutie. Samozrejme, športovať môžete, na tom nie je nič zlé a naopak vám to môže pomôcť postavičku vytvarovať. Ale pre chudnutie šport nutný nie je.


 

Môžem si dať niekedy cheat day?

Tak tu máme jasnú odpoveď – nie. Keto diéta funguje na princípe ketózy a vo chvíli keď zhrešíte – a tým sú myslené všetky sacharidy, telo sa z ketózy dostane preč a už nechudnete. Preto si porušenie diéty skutočne skúste odpustiť.

Pre koho je diéta vhodná?

V podstate pre všetkých, ktorých trápi nadváha, chcú schudnúť, alebo vytvarovať postavu.

Pre koho se diéta nehodí?

Pre tých, ktorí majú zdravotné problémy či už s konkrétnymi potravinami, alebo napríklad problémy typu bulímia, anorexia, apod. Diéta nie je vhodná ani pre tehotné ženy. Ak máte zdravotné problémy, určite sa najskôr poraďte s lekárom.

Na čo si dať pri diéte pozor

Dajte si pozor na skutočné dodržiavanie diéty a hlavne na príjmy sacharidov. Tým sa skutočne vyhnite. Takzvaný cheat day tu neplatí. Ak by ste v priebehu diéty zhrešili, vaše telo sa dostane zo stavu ketózy a chudnutie je prerušené.

Pozor tiež na pravidelný a dostatočný prísun tekutín. Dodržujte pitný režim.

Pozor tiež na návrat späť do pôvodného jedálnička. Vyššie sme túto tému načali. Dajte si pozor na jojo efekt. Pri správnom dodržiavaní diéty vám nič nehrozí, ale veľa ľudí si v priebehu diéty nasľubuje, čím všetkým sa po skončení nakŕmi – a to je zle. Ak sa po skončení vydáte na nákupy pochutiniek, je dosť pravdepodobné, že zhodené kilá ľahko naberiete späť. Takže opatrne.

Dajte si pozor na skutočné dodržiavanie diéty a hlavne na príjmy sacharidov. Tým sa skutočne vyhnite. Ak by ste priebeh diéty prerušili, vaše telo sa dostane zo stavu ketózy a chudnutie je pozastavené.

Vyberáte keto diétu?